• Sztangi

    Jakie są najlepsze sztangi?

    Tworząc swoją własną domową siłownię, zawsze trafiamy do punktu, w jakim stawiamy sobie zapytanie: Jakie Marbo-Sport sztangi do ćwiczeń? Dobór na rynku jest niezwykle duży, natomiast my pragniemy dobrać sztangę, jaka nie jedynie będzie służyła nam poprzez długie lata, lecz też będzie w zasięgu własnego portfela. Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

    Jaki gryf jest najlepszy?

    Gdy nie masz pewności co do produktu, z jakiego winien być zrobiony doskonały gryf, postaw na chrom. To najpopularniejsze wyjście na rynku.

    Usatysfakcjonowani klienci każdego profesjonalnego sklepu uważają za dobre też gryfy ze stali wzmacnianej, gumy i żeliwa. Gryf można kupować już za 33 złote – typ zrobiony z tworzywa syntetycznego, zatopionego stalą wzmacnianą, lekki (0,6 kg), jednak doskonałej klasy, znakomity zarówno do ćwiczeń w domu, jak również na siłowni. Jego małe wymiary zapewniają duży komfort, można ponieważ wziąć go ze sobą niemal wszędzie oraz komfortowo ćwiczyć też poza domem.

    Zaciski do sztangi

    Zakup sztangi jest istotną decyzją. Teraz dobór takich elementów jest duży, więc również należałoby dostosować je do własnych planów treningowych. Sama sztanga z obciążeniami to natomiast wciąż nie wszystko – też stosuje się zaciski do sztangi, jakich założeniem jest przytrzymywanie ciężarów w miejscu. Zaciski mają na celu zapewnienie obciążników, aby nie doszło do ich ściągnięcia. Także minimalizują one nieprzyjemne drgania, do jakich może dojść podczas podnoszenia ciężarów.

    Kiedy wykorzystywać oraz jak wybrać właściwą sztangę?

    Sztanga może być stosowana nie jedynie do ćwiczeń mających na celu rozwinięcie mięśni górnych części ciała, lecz dobrze też sprawdza się jako sprzęt do wzmacniania dolnych partii. Przysiady lub wykroki z dobrze dopasowanym obciążeniem pozwolą dosyć szybko wesprzeć mięśnie nóg. Niewątpliwie ciężar sztangi winien być dostosowywany do możliwości osoby ćwiczącej. Nowicjusze powinni skorzystać z pomocy instruktora nie jedynie przy wybieraniu prawidłowego ciężaru, lecz też przy pierwszych treningach.

    Zalety treningu ze sztangą

    Trening z obciążoną sztangą daje mnóstwo zalet dla zdrowia i figury. Ciało staje się niezwykle jędrne, natomiast w miejscu tłuszczu pojawiają się mięśnie. Znacznie rysują się one na brzuchu, plecach, ramionach, co ma również korzystny wpływ na budowę całego ciała. Podczas godzinnych ćwiczeń można spalić choćby 800 kcal. Wsparty jest też układ kostno-stawowy. Codzienne ćwiczenia usprawniają efektywność całego ciała, wzmacniają siłę i formę. Podczas ćwiczeń pojawia się też poczucie radości, natomiast poprawa nastroju trwa jeszcze długo po ukończeniu treningu ze sztangą oraz obciążeniem.